CESTOVNÁ AGENTÚRA | UTAZÁSI ÜGYNÖKSÉG

FAQ - Otázky a informácie pred kúpou zájazdu

FAQ - Otázky a informácie pred kúpou zájazdu

 

AKÝ JE ROZDIEL MEDZI CESTOVNOU AGENTÚROU A CESTOVNOU KANCELÁRIOU?

Cestovná agentúra je autorizovaný predajca zájazdov, ktoré organizujú cestovné kancelárie.

 

AKÝ JE ROZDIEL MEDZI FIRST MINUTE A LAST MINUTE? ČO JE PRE MŇA VÝHODNEJŠIE?

Pri first minute zájazdoch si môžete v dostatočnom predstihu vybrať zájazd podľa Vašich predstáv, pretože vyberáte z najväčšej ponuky hotelov a zájazdov. Oproti last minute je táto možnosť výhodnejšia z dôvodu naplánovania si dovolenky, vybrania si obľúbeného hotela či uplatnenia zliav ako dieťa zdarma, včasný nákup a iné. Last minute zájazdy sú vhodné pre všetkých, ktorí nie sú limitovaní termínom dovolenky, nezáleží im na konkrétnom hoteli, ktorý by už mohol byť obsadený a sú schopní odísť na dovolenku v krátkom čase, niekedy zo dňa na deň. Ponuka ubytovania aj letov je obmedzená, predáva sa len to, čo zostalo. Z roka na rok sa predaj first minute zájazdov zvyšuje, tie najlepšie hotely nebývajú často v last minute vôbec dostupné. Pre rodiny s dvomi a viac deťmi je počas TOP sezóny niekedy nemožné nájsť vhodné ubytovanie, keďže rodinné izby sa vypredajú medzi prvými.

AKÉ STRAVOVANIE JE V CENE A ČO ZNAMENAJÚ JEDNOTLIVÉ FORMY STRAVOVANIA?

Stravovanie býva väčšinou súčasťou ceny zájazdu. Čo všetko je štandardne zahrnuté v jednoltlivých typoch stravovania:

Raňajky

  • Kontinentálne raňajky - bývajú jednoduchšie, základ tvorí káva, čaj, klasické a sladké pečivo, maslo, džem.
  • Kontinentálne rozšírené raňajky- bývajú obohatené o jedlá nayše - napr. syr, salámu, šunku, cereálie, jogurty, vajíčka, zeleninu, ovocie, párky, palacinky....
  • Raňajky môžu byť buď servírované, keď Vám prinesú jedlo na tanieri, alebu bufetové, t.z. že sa podávajú buď formou bufetu (kontinentálne) alebo formou teplého bufetu (kontinentálne rozšírené) a nie ste nijako limitovaný množstvom.

Polopenzia

  • Polopenzia zahŕňa raňajky a večere. Večere bývajú buď formou bufetu, alebo servírované. Pri servírovaných večeriach je väčšinou možné vybrať si z dvoch-troch hlavných jedál, predjedla, polievky a dezertu. Množstvo, kvalita a rozmaninosť závisí od kategórie hotela. Nápoje pri večeri štandardne nie sú zahrnuté v cene.

Plná penzia

  • Plná penzia zahŕňa raňajky, obed, večeru. Obed býva buď servírovaný (niekdy výber z viac druhov jedál), alebo bufetovou formou. Nápoje v cene zahrnuté nie sú.

All inclusive light alebo soft all inclusive

  • Je to plná penzia vrátane nápojov počas podávania hlavných jedál.

 

All inlusive a ultra all inclusive

  • Znamená plnú penziu vrátane nápojov počas celého dňa. Každý hotel má svoj vlastný koncept all inclusive, zvyčajne býva okrem hlavných jedál v cene aj doobednajšie a popoľudňajšie občerstvenie, alkoholické aj nealkoholické nápoje, káva, zmrzlina...Kvalita a rozsah ako aj čas , kedy sa all inclusivi môže čerpať závisí od kategórie hotela.

JE SÚČASŤOU ZÁJAZDU AJ CESTOVNÉ POISTENIE?

Vo väčšine prípadov je cestovné poistenie za príplatok. Ak máte vlastné cestovné poistenie,odporúčame Vám overiť si do akej výšky sú hradené liečebné náklady a tiež nezabudnite na poistenie storna. Cestovné poistenie sa dá u nás zakúpiť samostatne. Niektoré poisťovne umožňujú kúpu cestovného poistenia len v deň zakúpenia zájazdu, keďže v cene poistného je poistenie aj proti prípadnému stornopoplatku.

ČO AK SI KÚPIM ZÁJAZD V PREDSTIHU, OCHORIEM A NEBUDEM MOCŤ CESTOVAŤ?

Práve na tieto účely slúži poistenie stornopoplatku. Základné poistenie so spoluúčasťou 20 - 25% býva často zahrnuté v cestovnom poistení , ktoré Vám cestovná kancelária ponúka, pýtajte sa však na možnosť pripoistenia, aby ste v prípade choroby neprišli o uhradenú zálohu, alebo celú sumu zájazdu.

AKÉ DOKLADY SI MUSÍM VZIAŤ SO SEBOU?

Každý občan vrátane maloletého dieťaťa musí mať so sebou pri cestovaní platný cestovný doklad.
Ak cestujete v rámci Európskej únie stačí Vám platný občiansky preukaz. Dieťa, bez rozdielu veku, musí mať platný cestovný doklad. Mimo Európskej únie je potrebné mať so sebou cestovný pas. Väčšina krajín vyžaduje aby cestovný pas mal platnosť 6 mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu. Na pas nezabudnite ani pri fakultatívnych výletoch, ktoré sú mimo krajín Európskej únie.
Vezmite si so sebou kontaktné údaje na slovenské zastupiteľské úrady na trase Vašej cesty, ktoré sú uverejnené na webovej stránke Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky - www.mzv.sk

Pred vycestovaním do krajiny si tiež skontrolujte vízovú povinnosť. Viac informácií nájdete tu :
https://www.mzv.sk/cestovanie_a_konzularne_info/cestovne_doklady_a_viza-kam_viza_nepotrebujete

 

ČO AK MOJE DIEŤA CESTUJE SO STARÝMI RODIČMI?

Všetky dôležité informácie sa dozviete na nasledujúcej stránke, kde sa nachádzajú aj príslušné dokumenty.
https://www.mzv.sk/cestovanie-a-konzularne-info/cestovne-doklady-a-viza/cestovanie-maloleteho-dietata-do-zahranicia
Aj keď väčšina dovolenkových destinácií toto povolenie nevyžaduje, odporúčame Vám si takýto dokument opatriť, ak by nastali nejaké komplikácie ale nepredídné udalosti.

JE V KAŽDEJ DESTINÁCII SLOVENSKY PRÍPADNE SLOVENSKY HOVORIACI DELEGÁT?

Áno, u väčšiny zájazdov, ktoré organizujú slovenské cestovné kancelárie je v cieľovej destinácii slovensky, alebo česky hovoriaci delegát, či zástupca CK. Ak cestujete cez rakúske a nemecké cestovné kancelárie, k dispozícii Vám bude nemecky prípadne anglicky hovoriaci delegát. V niektorých exotických destináciách však vieme našim klientom zabezpečiť slovensky, alebo česky hovoriaceho sprievodcu, aj keď je zájazd objednaný u rakúskej CK.

KEDY DOSTANEM INFORMÁCIE K ZÁJAZDU, KTORÝ SOM SI ZAKÚPIL?

Cestovné informácie a pokyny k zájazdu dostanete cca.týždeň pred nástupom na zájazd. Posielame ich štandardne emailom alebo Vám ich môžeme vytlačiť a odovzdať osobne.

AKO FUNGUJÚ CHARTEROVÉ LETY?

Charterové lety sú lety leteckých spoločností, ktoré sú nepravidelné a spravidla si ich objednávajú cestovné kancelárie, ktoré realizujú zájazdy pre svojich klientov. Sú to vlastne sezónne lety do dovolenkových destinácií. Pri zakúpenom pobyte cez cestovnú kanceláriu, spravidla nie je možné vybrať si iný let. I keď cestovné kancelárie vedia pár mesiacov dopredu o odletových časoch, veľmi často sa stáva, že sa tieto časy menia.
viac informácií nájdete na nasledujúcom odkaze:
http://cestovanie.net/cestovka-si-letove-casy-lietadiel-nevybera-dovolenkari-by-radi/

JE V PORIADKU AK MÁM ZÁJAZD OBJEDNANÝ NA URČITÝ POČET DNÍ A V SKUTOČNOSTI STRÁVIM NA DOVOLENKE MENEJ?

Áno je to v poriadku. Prvý a posledný deň pobytu slúži na prepravu, je to uvedené vo všeobecných podmienkach každej cestovnej kancelárie. Treba počítať pri objednávaní dovolenky, že nestrávite na pláži plný počet dní vášho zájazdu. Preto je lepšie prihliadať na počet nocí v hoteli, nie dní.
Napríklad, ak si kupujete zájazd na osem dní, v hoteli strávite 7 nocí.

MOŽE NÁS CESTOVNÁ KANCELÁRIA UBYTOVAŤ V INOM HOTELI AKO MÁME OBJEDNANÝ?

Výnimočne sa stane že, hotel prijme viac objednávok na ubytovanie než je jeho kapacita. V takom prípade musí časť objednávok presunúť do iných hotelov. Cestovná kancelária v spolupráci s hotelom potom musí zabezpečiť pre klienta ubytovanie v minimálne rovnakej kvalite ako bol objednaný hotel a tiež rovnakej oblasti.

ČO SA POVAŽUJE ZA NOC V HOTELI?

Všeobecne sa považuje za noc v hoteli doba, kedy je klient prítomný na izbe spravidla od 16:00 hod do 10:00 hod ráno nasledujúceho dňa. Rovnako, ak môžete zostať na izbe do večerných hodín, tiež sa to považuje za čerpanie noci v hoteli. Hotel Vás ubytuje aj nad ránom, čo znamená, že za túto noc už sa platí.

PREČO PO PRÍCHODE MUSÍM ČAKAŤ I NIEKOĽKO HODÍN NEŽ MA UBYTUJÚ?

Na základe medzinárodných zvyklostí a pravidiel je možnosť ubytovania sa v deň príchodu najskôr o 14:00 hodine. Rovnako v deň odchodu musia byť izby uvoľnené do 10:00 hod, maximálne do 12-tej hodiny. Ak je to z kapacitných dôvodov možné, dá sa dohodnúť o neskoršom odovzdaní izby v hoteli na recepcii, tzv. neskorý check-out. Táto služba je však spoplatnená na mieste, pohybuje sa cca od 30 do 60 eur za izbu. Je však potrebné upozorniť, že v čase plnej obsadenosti izieb nemusí byť táto služba z kapacitných dôvodov poskytovaná. Včasný príchod alebo neskorý odchod neoprávňujú k dlhšiemu používaniu izby.

 

Súbory cookie
Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Ak budete pokračovať bez vykonania zmien nastavení, predpokladáme, že chcete z našej webovej stránky dostávať všetky súbory cookie. Viac informácií
Ak nesúhlasíte, kliknite sem:

Nastavenie súborov cookie
Nutné súbory cookies
Nutné súbory cookie sú potrebné na poskytovanie základných funkcií na našej webovej stránke. Nutné súbory cookie sa nevyužívajú na ukladanie osobných údajov. Webová stránka nemôže správne fungovať bez týchto typov cookie.
Analytické súbory cookie získavajú informácie o vašom používaní webovej stránky. Ako nástroj na analýzu webu používame službu Google Analytics. Tento nástroj nám pomáha optimalizovať naše stránky a tým vám poskytnúť lepší užívateľský komfort.
Marketingové súbory cookie používame k prispôsobeniu informácií o našich produktoch a službách podľa vašich záujmov. Vďaka nim vám dokážeme zobrazovať relevantnú a zaujímavú reklamu.