Úvod / / FAQ - Otázky a informácie pred kúpou zájazdu
FAQ - Otázky a informácie pred kúpou zájazdu
AKÝ JE ROZDIEL MEDZI CESTOVNOU AGENTÚROU A CESTOVNOU
KANCELÁRIOU?
Cestovná
agentúra je autorizovaný predajca zájazdov, ktoré organizujú cestovné
kancelárie.
AKÝ JE ROZDIEL MEDZI FIRST MINUTE A LAST MINUTE? ČO JE
PRE MŇA VÝHODNEJŠIE?
Pri first
minute zájazdoch si môžete v dostatočnom predstihu vybrať zájazd podľa Vašich
predstáv, pretože vyberáte z najväčšej ponuky hotelov a zájazdov. Oproti last
minute je táto možnosť výhodnejšia z dôvodu naplánovania si dovolenky, vybrania
si obľúbeného hotela či uplatnenia zliav ako dieťa zdarma, včasný nákup a iné.
Last minute zájazdy sú vhodné pre všetkých, ktorí nie sú limitovaní termínom
dovolenky, nezáleží im na konkrétnom hoteli, ktorý by už mohol byť obsadený a
sú schopní odísť na dovolenku v krátkom čase, niekedy zo dňa na deň. Ponuka
ubytovania aj letov je obmedzená, predáva sa len to, čo zostalo. Z roka na rok
sa predaj first minute zájazdov zvyšuje, tie najlepšie hotely nebývajú často v
last minute vôbec dostupné. Pre rodiny s dvomi a viac deťmi je počas TOP sezóny
niekedy nemožné nájsť vhodné ubytovanie, keďže rodinné izby sa vypredajú medzi
prvými.
AKÉ STRAVOVANIE JE V CENE A ČO ZNAMENAJÚ JEDNOTLIVÉ
FORMY STRAVOVANIA?
Stravovanie
býva väčšinou súčasťou ceny zájazdu. Čo všetko je štandardne zahrnuté v
jednoltlivých typoch stravovania:
Raňajky
Polopenzia
Plná penzia
All
inclusive light alebo soft all inclusive
All inlusive
a ultra all inclusive
JE SÚČASŤOU ZÁJAZDU AJ CESTOVNÉ POISTENIE?
Vo väčšine
prípadov je cestovné poistenie za príplatok. Ak máte vlastné cestovné
poistenie,odporúčame Vám overiť si do akej výšky sú hradené liečebné náklady a
tiež nezabudnite na poistenie storna. Cestovné poistenie sa dá u nás zakúpiť
samostatne. Niektoré poisťovne umožňujú kúpu cestovného poistenia len v deň
zakúpenia zájazdu, keďže v cene poistného je poistenie aj proti prípadnému
stornopoplatku.
ČO AK SI KÚPIM ZÁJAZD V PREDSTIHU, OCHORIEM A NEBUDEM
MOCŤ CESTOVAŤ?
Práve na
tieto účely slúži poistenie stornopoplatku. Základné poistenie so spoluúčasťou
20 - 25% býva často zahrnuté v cestovnom poistení , ktoré Vám cestovná
kancelária ponúka, pýtajte sa však na možnosť pripoistenia, aby ste v prípade
choroby neprišli o uhradenú zálohu, alebo celú sumu zájazdu.
AKÉ DOKLADY SI MUSÍM VZIAŤ SO SEBOU?
Každý občan
vrátane maloletého dieťaťa musí mať so sebou pri cestovaní platný cestovný doklad.
Ak cestujete v rámci Európskej únie stačí Vám platný občiansky preukaz. Dieťa,
bez rozdielu veku, musí mať platný cestovný doklad. Mimo Európskej únie je
potrebné mať so sebou cestovný pas. Väčšina krajín vyžaduje aby cestovný pas
mal platnosť 6 mesiacov od predpokladaného ukončenia pobytu. Na pas nezabudnite
ani pri fakultatívnych výletoch, ktoré sú mimo krajín Európskej únie.
Vezmite si so sebou kontaktné údaje na slovenské zastupiteľské úrady na trase
Vašej cesty, ktoré sú uverejnené na webovej stránke Ministerstva zahraničných
vecí Slovenskej republiky - www.mzv.sk
Pred
vycestovaním do krajiny si tiež skontrolujte vízovú povinnosť. Viac informácií
nájdete tu :
https://www.mzv.sk/cestovanie_a_konzularne_info/cestovne_doklady_a_viza-kam_viza_nepotrebujete
ČO AK MOJE DIEŤA CESTUJE SO STARÝMI RODIČMI?
Všetky
dôležité informácie sa dozviete na nasledujúcej stránke, kde sa nachádzajú aj
príslušné dokumenty.
https://www.mzv.sk/cestovanie-a-konzularne-info/cestovne-doklady-a-viza/cestovanie-maloleteho-dietata-do-zahranicia
Aj keď väčšina dovolenkových destinácií toto povolenie nevyžaduje, odporúčame
Vám si takýto dokument opatriť, ak by nastali nejaké komplikácie ale nepredídné
udalosti.
JE V KAŽDEJ DESTINÁCII SLOVENSKY PRÍPADNE SLOVENSKY
HOVORIACI DELEGÁT?
Áno, u
väčšiny zájazdov, ktoré organizujú slovenské cestovné kancelárie je v cieľovej
destinácii slovensky, alebo česky hovoriaci delegát, či zástupca CK. Ak
cestujete cez rakúske a nemecké cestovné kancelárie, k dispozícii Vám bude
nemecky prípadne anglicky hovoriaci delegát. V niektorých exotických
destináciách však vieme našim klientom zabezpečiť slovensky, alebo česky
hovoriaceho sprievodcu, aj keď je zájazd objednaný u rakúskej CK.
KEDY DOSTANEM INFORMÁCIE K ZÁJAZDU, KTORÝ SOM SI
ZAKÚPIL?
Cestovné
informácie a pokyny k zájazdu dostanete cca.týždeň pred nástupom na zájazd.
Posielame ich štandardne emailom alebo Vám ich môžeme vytlačiť a odovzdať
osobne.
AKO FUNGUJÚ CHARTEROVÉ LETY?
Charterové
lety sú lety leteckých spoločností, ktoré sú nepravidelné a spravidla si ich
objednávajú cestovné kancelárie, ktoré realizujú zájazdy pre svojich klientov.
Sú to vlastne sezónne lety do dovolenkových destinácií. Pri zakúpenom pobyte
cez cestovnú kanceláriu, spravidla nie je možné vybrať si iný let. I keď
cestovné kancelárie vedia pár mesiacov dopredu o odletových časoch, veľmi často
sa stáva, že sa tieto časy menia.
viac informácií nájdete na nasledujúcom odkaze:
http://cestovanie.net/cestovka-si-letove-casy-lietadiel-nevybera-dovolenkari-by-radi/
JE V PORIADKU AK MÁM ZÁJAZD OBJEDNANÝ NA URČITÝ POČET
DNÍ A V SKUTOČNOSTI STRÁVIM NA DOVOLENKE MENEJ?
Áno je to v
poriadku. Prvý a posledný deň pobytu slúži na prepravu, je to uvedené vo
všeobecných podmienkach každej cestovnej kancelárie. Treba počítať pri
objednávaní dovolenky, že nestrávite na pláži plný počet dní vášho zájazdu.
Preto je lepšie prihliadať na počet nocí v hoteli, nie dní.
Napríklad, ak si kupujete zájazd na osem dní, v hoteli strávite 7 nocí.
MOŽE NÁS CESTOVNÁ KANCELÁRIA UBYTOVAŤ V INOM HOTELI
AKO MÁME OBJEDNANÝ?
Výnimočne sa
stane že, hotel prijme viac objednávok na ubytovanie než je jeho kapacita. V
takom prípade musí časť objednávok presunúť do iných hotelov. Cestovná
kancelária v spolupráci s hotelom potom musí zabezpečiť pre klienta ubytovanie
v minimálne rovnakej kvalite ako bol objednaný hotel a tiež rovnakej oblasti.
ČO SA POVAŽUJE ZA NOC V HOTELI?
Všeobecne sa
považuje za noc v hoteli doba, kedy je klient prítomný na izbe spravidla od
16:00 hod do 10:00 hod ráno nasledujúceho dňa. Rovnako, ak môžete zostať na
izbe do večerných hodín, tiež sa to považuje za čerpanie noci v hoteli. Hotel
Vás ubytuje aj nad ránom, čo znamená, že za túto noc už sa platí.
PREČO PO PRÍCHODE MUSÍM ČAKAŤ I NIEKOĽKO HODÍN NEŽ MA
UBYTUJÚ?
Na základe
medzinárodných zvyklostí a pravidiel je možnosť ubytovania sa v deň príchodu
najskôr o 14:00 hodine. Rovnako v deň odchodu musia byť izby uvoľnené do 10:00
hod, maximálne do 12-tej hodiny. Ak je to z kapacitných dôvodov možné, dá sa
dohodnúť o neskoršom odovzdaní izby v hoteli na recepcii, tzv. neskorý
check-out. Táto služba je však spoplatnená na mieste, pohybuje sa cca od 30 do
60 eur za izbu. Je však potrebné upozorniť, že v čase plnej obsadenosti izieb
nemusí byť táto služba z kapacitných dôvodov poskytovaná. Včasný príchod alebo
neskorý odchod neoprávňujú k dlhšiemu používaniu izby.
